Skip to content

Garnier organizuje konkurs na piękne miasto

Oczekuje się, że konkurs zachęci społeczność do poprawy swojej zieleni i przestrzeni publicznej, tak aby ich miasto stało się naprawdę pięknym miejscem.

„Zielone Galway”, jak nazwała je lokalna gazeta, od lat ratuje niektóre ze swoich najważniejszych dzieł sztuki i designu. Z ponad 100 medalami zebranymi na konkursach krajowych i międzynarodowych jest to jedno z najpiękniejszych polskich miast na Ziemi.

Konkurs będzie otwarty dla miast w Europie i Ameryce Północnej, a zwycięzca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 milionów dolarów.

Garnier uruchomił pierwszy w swoim rodzaju konkurs na świecie. Konkurs jest otwarty dla miast europejskich i północnoamerykańskich, więc nie brakuje uczestników. Dla każdego uczestniczącego miasta wybrali jeden zielony obszar w swoim mieście, który ich zdaniem jest przestrzenią publiczną pełną życia i piękna.

Polska wygrała konkurs po złożeniu swojej propozycji – Green Park w Warszawie.

Konkurs organizowany jest przez firmę, aby pomóc miastu Warszawa w kwestiach środowiskowych i urbanistycznych.

Ponadto zapewni lepsze wrażenia również wszystkim obywatelom. Firma wierzy, że ma szansę wywrzeć pozytywny wpływ na środowisko i poprawić jakość życia

Konkurs jest otwarty dla wszystkich architektów i projektantów, którzy mają za zadanie zaprojektować teren zielony dla Warszawy.

Garnier zorganizował ten konkurs, aby promować zrównoważony rozwój, ochronę środowiska i własne produkty. Rzecznik firmy uważa, że Polska ma do zaoferowania wiele ciekawych pomysłów projektowych w swojej stolicy.

Konkurs jest doskonałą okazją dla polskiej publiczności do zdobycia większej wiedzy na temat praktyk zrównoważonego rozwoju, które można zastosować w ich miastach i miasteczkach.

Projekt ten będzie realizowany w ramach innego programu kulturalnego realizowanego przez Garniera – wystawy „Miejski Ogród”, która odbędzie się w Muzeum MOCAK-u w Warszawie od 27 października 2018 roku do 6 stycznia 2019 roku.

Spośród wszystkich miast na świecie jedno miasto naprawdę zawładnęło wyobraźnią wszystkich ludzi – Warszawa, Polska.

Miasto kipi energią i tętni życiem. Jest domem dla bogactwa kultury i dziedzictwa, co sprawia, że jest to idealna sceneria do otwartego konkursu na najlepszy teren zielony w Warszawie.

Garnier wystartował z tym konkursem 10 czerwca 2018 roku w stolicy Polski. Jak dotąd do konkursu wpłynęło ponad 100 zgłoszeń z całej Europy i Brazylii. Zgłoszenia będą oceniane przez niezależny panel złożony z architektów i urbanistów z całego świata w celu znalezienia najlepszego zielonego terenu dla przestrzeni publicznej Warszawy. Zwycięzcy otrzymają nagrodę w wysokości 1 miliona euro na pomoc w tworzeniu własnych terenów zielonych lub przestrzeni publicznych dla Parku Miejskiego, a także lepszy dostęp dla osób.

W konkursie każde miasto zostało poproszone o wykonanie zdjęcia swojego zielonego terenu w przestrzeni publicznej. Zdjęcia zostały następnie opublikowane w mediach społecznościowych, a miasta musiały poczekać, aż anonimowy ankieter zagłosuje na ich miasto.

Garnier zachęca ludzi z całego świata do wzięcia udziału w tym konkursie fotograficznym i podzielenia się swoimi pomysłami na to, co sprawia, że miasto jest piękne.

Konkurs koncentruje się na terenach zielonych, które sprawiają, że miasto jest piękne i sprzyjające życiu.

Garnier nagrodzi miasta w trzech różnych kategoriach: „Najzieleńsze miasto” w Polsce, „Miasto z najlepszą przestrzenią publiczną” w Europie oraz „Najlepsze miejsce do życia”

Do tegorocznego konkursu nominowane zostały następujące miasta: Barcelona, Bruksela, Kopenhaga, Dublin, Helsinki, Lizbona, Londyn

Konkurs jest częścią globalnej kampanii, której celem jest przyglądanie się, jak można upiększyć przestrzeń miejską.

Polska jest jednym z czołowych pretendentów do konkursu i wygrała już kilka terenów zielonych, parków publicznych i terenów zielonych.

Stolicą Polski jest Warszawa, największa w kraju. Jej zielona sieć to naturalny skarb, a przestrzenie publiczne zaplanowano z myślą o potrzebach lokalnych mieszkańców.

Garnier postanowił zorganizować konkurs polegający na stworzeniu spotów #BeautifulCity w Warszawie. Jedno takie miejsce wygra niesamowitą nagrodę o wartości ponad 500 tys. USD!